Eveo Oy:n kaupallinen johtaja Tomi Hakola ja sisältöjohtaja Jupe Tuomela ovat heränneet aikaisin päästäkseen pääkaupunkiseudulta Seinäjoelle jo aamutuimaan.
-Olemme täällä markkinoimassa täysin uudistettua TV-kanavaa. Eveo kanava brändeineen siirtyi yrityskaupan myötä viime marraskuussa Eveo Oy -nimiselle uudelle yritykselle. Puikoissa ovat minä, Jupe ja Jussi Juutinen, kertoo kaupallinen johtaja Hakola.
Eveo Oy on siis täysin suomalaisessa omistuksessa ja sen takana on kolme suomalaista tv-alan ammattilaista. Kanava aloitti päivittäiset tv-lähetykset kesäkuussa 2023, mutta liiketoimintakaupan myötä uudet omistajat ovat uudistaneet sisällön täysin.
-Kanavan pääkohderyhmänä on +45 -vuotiaat suomalaiset. Toinen merkittävä kohderyhmä on +65 -vuotiaat. TV-ruudun äärellä vietetään päivässä 3,5 tuntia. Tutkimusten mukaan kaupallinen TV tavoitti päivittäin yli puolet +4 -vuotiaista suomalaisista, avaa Hakola faktoja.
Seinäjoen Tangomarkkinat täyttää 40 vuotta
Seinäjoen Tangomarkkinat Oy:n toimitusjohtaja Pasi Ojala iloitsee yhteistyöstä.
-Tangot täyttävät 40- vuotta vuonna 2024 ja lipunmyynti sujuu hyvin, toteaa Ojala.
Valtakunnallinen tv-kanava Eveo esittää heinäkuussa suorina lähetyksinä yksinoikeudella Seinäjoen Tangomarkkinoiden Juhlakonsertin ja Laulukilpailun finaalin. Lisäksi Eveo juhlistaa Tangomarkkinoiden merkkivuotta esittämällä Tangojen neljä vuosikymmentä -sarjan kesäkuun aikana.
Tangot on festivaalikentällä ainoa kymmeniä tuhansia ihmisiä tavoittava tapahtuma, joka tarjoaa nykyiskelmän lisäksi myös perinteistä iskelmämusiikkia, lavatanssikulttuuria, tanssikursseja, konsertteja, Laulukilpailut ja Tangokuninkaallisten valinnan
Tangomarkkinat on kerännyt vuosien saatossa yli 3 miljoonaa tapahtumakävijää Seinäjoelle sekä kymmeniä miljoonia katsojia tv-vastaanottimien ääreen.
Sisältöjohtaja Jupe Tuomela pääsee toteuttaman unelmaansa
Mediapersoona Jupe Tuomela kertoo työskennelleensä koko elämänsä median parissa erilaisissa tehtävissä.
-Olen tehnyt kaikkea mahdollista, toiminut mm. tuottajana ja käsikirjoittajana. Työ Eveon sisältöjohtajana on minulle unelman toteenkäyminen, saan itse päättää mitä teeveestä tulee ulos. Haluamme tarjota pienille tuotantoyhtiöille töitä, koska nyt median keskittymisen vuoksi pienten toimijoiden on vaikea toimia kentällä, kertoo Tuomela.
Jupen mukaan tarinan kerronnan tyyli on Eveolla rauhallinen, asioille ja keskusteluille annetaan aikaa. Lisäksi jaksot näytetään useampana uusintana, ei suoratoistona.
-Pienellä kanavalla kaikki tekee kaikkea. Tämä formaatti sopii minulle, päättää Tuomola.
Tomi Hakolan mukaan katsojatutkimus tehdään kevään aikana.
-Tuoreen tiedon valossa meidän kanavalla vähintään 60 sekuntia aikaa on viettänyt yhdessä viikossa 250 000 katsojaa, hehkuttaa Hakola.
Lopuksi Hakola haluaa puffata mainosspotteja, Eveolta saisi kuulemma edullista mainosaikaa.